Home

VESTI

Theo Croker na Nišville festivalu!

No Comments Nisville Vesti

Kosmička fuzija džeza na niškoj Tvrđavi, Theo Croker 15. avgusta na Nišvilu Čuveni američki trubač Theo Croker nastupiće sa svojim sastavom na otvaranju glavnog programa predstojećeg jubilarnog, 30. Nišville jazz festivala u četvrtak, 15. avgusta na platou niške Tvrđave.

Teo Kroker je avanturistički džez muzičar poznat po svom kosmički nastrojenoj i duhovno prosvetljenoj interpretaciji post-bopa, fanka i elektronske fuzije. Do sada je izdao 10 albuma.

Rođen 1985. u Lisburgu na Floridi, Kroker je počeo da svira trubu sa 11 godina, inspirisan svojim dedom, poznatim trubačem Doc Cheathamom. U tinejdžerskim godinama studirao je muziku na Douglas Anderson School of the Arts u Džeksonvilu. Od 2003. do 2007. Kroker je pohađao muzički konzervatorijum na koledžu Oberlin, a njegov mentor je bio legendarni trubač i pedagog Donald Byrd, koji je inače nastupio na Nišville jazz festivalu 2007. godine. Tokom tog perioda, osvojio je nagradu Presser Music Foundation, koja je ubrzala izdavanje njegovog debi albuma “Fundamentals” iz 2006. Nakon što je diplomirao u Oberlinu, Kroker se preselio u Kinu, gde je redovno nastupao kao rezident u “Šangajskoj kući bluza”, najstarijem i najpoznatijem kineskom džez klubu. Njegov album iz 2009. “In the Tradition” snimljen je u čast njegovom dedi Cheathamu i pobrao je hvalospeve i kritike i publike.

Verovatno ključni albumi za razvoj karijere Tea Krokera su “Afro Phisicist” u produkciji Dee Dee Bridgewater iz 2014. i “Escape Velociti” iz 2016. Na tim izdanjima primetno je kako se Kroker stilski širi koristeći elemente fanka, latino džeza i hip-hopa u svoj prepoznatljiv, duhovno prosvetljen džez zvuk. 

U poslednjih pet godina Kroker je prihvatio savremeni R&B i spejs-fank zvuk na “Star People Nation” iz 2019. godine, kada je nominovan za prestižnu Gremmy nagradu. Još više žanrovskih R&B i elektronskih tekstura obeležilili su ekspanzivni albumi “Blk2Life/A Future Past” 2021. i “Love Quantum” iz 2022. godine, koji odišu virtuoznim pasažima i nepogrešivom opuštenošću, dodatno prikazujući trubačevo žanrovsko preuzimanje muzičkog afrofuturizma. 

Foto: Cred Fabiola

 

Tags: