Home

VESTI

BRAND FAIR 05

No Comments Latest

 Kada bismo se potrudili da u glavi i srcu neke osobe suprotnog pola, zauzmemo mesto koje zauzimaju brendovi, mnogo bi nas manje bilo u singl statusu. Šalu na stranu, ako želite da saznate nešto više o zanimljivoj filozofiji stvaranja brendova, posetite manifestaciju Brand Fair koja će se održati od 12. do 14. februara na Beogradskom sajmu u Hali 2

Danas su brendovi postali sastavni deo svakodnevnog života, a potrošači se trude da postanu deo brenda i oponašaju svet koji on nudi. Eksperti u brendiranju poručuju: „Pridružite se brendu i obezbedite sebi ulaznicu za poštovanje, ljubav i nadmoć“, kao da nas savetuju o braku, što i nije daleko od istine, jer  izgleda da smo u mnogo čvršÄ‡oj vezi sa brendovima nego sa ljudima.

 

Volim brend, živim za brend mogao bi biti naslov za 21. vek, a zapravo je naslov knjige marketinškog praktičara Dejana Šapića, u kojoj objašnjava zašto volimo brendove, koliko, kada i zašto im se klanjamo i zašto danas brendovi kupuju potrošače, kada je prvobitna zamisao bila potpuno obrnuta.

 

Brend je u stvari koncept, a koncept je put kojim se vodi kupac. Na tom putu se ne smeju praviti prečice. To zbunjuje ionako već sluÄ‘enog kupca, kome se na svakom koraku nudi nešto jedinstveno i neponovljivo. Obećanja, samo obećanja. Na putu oni koji prave brendove postavljaju svoje znakove i poruke koje ih izdvajaju od ostalih. Obećanje mora biti ispunjeno, poruke moraju biti jasne i sadržajno i vizuelno prepoznatljive. A koncept je do kraja puta isti. Dozvoljene su varijacije na temu. Stanice na putu su planirana stajališta da se kupac odmori, predahne i nastavi dalje tamo gde ga stvaraoci brenda upućuju.

 

A mi vas upućujemo na 5. Brand Fair. Ovogodišnja Brend Konferencija ima svoju haiku rečenicu koja glasi Sve(t) u vezi sa brendom, a slogan celokupne manifestacije je Izuzetnost počinje ovde.



 

Zvezda Brand Faira 2009. je Skot Bedberi koji je ušao u legendu marketinga zahvaljujući kampanji Just do it, koju je osmislio i ralizovao za kompaniju Nike, što ga je uvelo u Hol slavnih Američke federacije za advertajzing. Lansiranjem kampanje Just do it izvršeno je repozicioniranje brenda Nike koji se pre toga nalazio daleko iza Reeboka i Adidasa. Ova kampanja doprinela je osvajanju novih tržišta i sve većeg broja potrošača i, naravno, prve poziciju na listi najpoznatijih sportskih, ali i brendova uopšte.
Nakon toga, prihvata nov izazov u maloj kompaniji Starbucks Coffee, a rezultat njegove strategije bio je rast i ekspanzija od nekoliko stotina do nekoliko hiljada prodavnica za tri godine. Reinvencijom kategorije kafe, uvođenjem novih proizvoda i redizajnom enterijera uticao je da za milione ljudi Starbucks postane nezaobilazna stanica između posla i kuće.
Skot Bedberi pred beogradskom publikom održaće predavanje 11. februara u Centru Sava u okviru Brend konferencije koja je sastavni deo Brand Faira. Kao gosti predavači pojaviće se i dr Den Herman koji će 12. februara govoriti o strategiji i psihologiji kreiranja neodoljivih brendova u oblasti finansijskih proizvoda i usluga i ekskluzivno promovisati novi koncept Think Short, kao i predsednik Western Division-McDonalds Europe Branislav Knežević, koji će 13. februara govoriti na temu Veliki brendovi i svetska kriza.
Na ovoj manifestaciji jedinstvenoj u Jugoistočnoj Evropi posetiocima će se predstaviti i mnogi izuzetni brendovi iz Srbije i regiona, ali neće izostati ni globalni brendovi. A ako želite da se i Vaš glas čuje, glasajte za najomiljeniji brend i najbolju novu ideju, proizvod ili uslugu na www.brandfair.org

 

Izvor:

www.citymagazine.rs