Home

VESTI

Završen KEF 09

No Comments Kultura

Tokom proteklih godina, unutar KEF produkcije formiralo se nekoliko karakteristicnih stilskih i poetickih zanrova. Na osnovu te spontane klasifikacije, moguce je okvirno profilisati sledece grupe stvaralaca i stvarateljki:

BRIKOLERI/BRIKOLERKE, pretezno zainteresovani/e i zadovoljni/e rasklapanjem i sklapanjem strukture i teksture slika, znakova, signala i zvukova;

IMPROVIZATORI/RKE, koji/e putem kućnih ili performansa na otvorenom idealizuju nadmoc stvaralacke slobode i koncepcijske otvorenosti nad zakonitostima postojecih ili srodnih zanrova (tv i radio reklame, YouTube clip-ovi i/ili low-fi produkcija i video belezenje skeceva). Unutar ove grupe posebno mesto zauzimaju i oni-one koji-koje se javno ispovedaju;

TEHNO-SALJIVDZIJE/IJKE, oni/e koji/e se, dobro baratajuci novim digitalnim tehnikama igraju sa navikama i refleksima pasivnih konzumenata digitalnih medija, iznenadjujuci ih/nas obrtima u putanjama kursora, neocekivanim funkcijama i efektima klikova, banera, linkova;

MEDITATIVCI/VKE, praktikanti/kinje i uzivaoci/ice loop-ova, screen-saver-a, repetativnih radnji, gifova, a medju koje smestamo i dokumentariste, one koji/e isecaju delice pazljivo uocenih ili osmatranih a onda slucajno ili namerno zabelezenih dogadjaja i procesa.

 

Medju svima njima mozemo uociti i podelu na postovaoce i razbijace formi, stilova ili poetika koje su generisane, negovane i forsirane u industriji oglasavanja, akademizovanoj umetnosti ili u komercijalizovanom amaterizmu. Kao i na svakom vasaru, i na KEFu dionizijska buka, pretresanje i presvlacenje poretka i za njega vezanih nacela, nadjacavaju teznju za harmonijom tehnoloskog napretka i disciplinovanom smotrom novostvorenog, karakteristicnih za savremene sajmove.

Nema niceg avangardnog u mogucnosti da svi budu jednaki u sansama za stvaranje i plasman ideja, nacela ili kriterijuma. Ali ocaravajuca i zastrasujuca jednakost proizvodi nelagodu, koju KEf istovremeno izaziva i ublazava kod ucesnika i ucesnica, publike i donatora. Ideoloski, sadrzajno i konceptualno difuzni kef radovi, sudaraju se u percepciji i poimanju ovog projekta i njegovih ishoda, koji mogu da razocaraju svojim inertnim doprinosom "kulturnoj raznolikosti" ali i obecaju probnu artikulaciju glasa mnostva, prigusenog filterima parlamentarne, kulturne i ekonomske politike.

Na KEfu 9 projektovacemo radove i na jedan novi ekran – razgovor o kef umetnosti i antiumetnosti, aktivizmu i egalitarizmu kao agensima kojima svaki sajam donekle i replicira principe ideoloske konstelacije u kojoj nastaje, a koju mozda uredno odslikavaju pomenute grupe stvaralaca i stvarateljki. Na primer: Princip postupne promene poretka – kojim se nestrpljivo igraju brikoleri; Princip nadgledanja i samonadgledanja – kojim se dobrovoljno bave kucni performeri; Princip tehnoloskog progresa i edukacije, kojim veste tehno-saljivdzije potvrdjuju da je tehnicka revolucija cesto okrenuta mehanizaciji i konzervaciji postojeceg poretka a ne njegovom menjanju (kao sto je i sala ili ispovest okrenuta benignom oslobadjanju potencijalno opasne energije nezadovoljstva – namesto interiorizacije i razumevanja unutrasnjih tenzija; iz ovih funkcija sala i ispovesti kao da je nastao impresivan opus karikatura druge YU); I, na kraju: Princip mirenja sa prisilnom i automatizovanom egzistencijom, sa industrijalizacijom i komodifikacijom slobodnog vremena i zivota individue i zajednice, kao nostalgicnim, kulturalizovanim follow-up-om industrijskog doba. Taj princip uredno rezimiraju meditativci i dokumentaristi.

A Kef izlozbe, kao spektakularni anti-spektakli, hrvajuci se sa svojim idealizovanim protivnikom, industrijom oglasavanja, i usisavajuci pritom, nenamerno, formate, principe i strategiju suparnika, ipak uspevaju da… imate trideset sekundi…

 

 

KEF 9  DOBITNICI NAGRADA
REX, Jevrejska 16

Na 9. Sajmu kratke elektronske forme, odrzanom se od 29. novembra do 1. decembra 2008. godine u Novom Sadu, Beogradu i Nisu, prikazana su 104 rada.
 
Rexov ziri u sastavu: Dragan Zivancevic (Katedra za nove likovne medije
Akademije umetnosti, Novi Sad), Zoe Gudovic (Zene na delu, Beograd), Vladan Jeremic (Biro za kulturu i komunikaciju, Beograd), Dusan Cvetkovic (Grupa
Caj Odlican, Nis) i Nebojsa Milikic (Kulturni centar Rex, Beograd), dodelio je tri nagrade:

I nagrada – tehnicka oprema u vrednosti od 50.000 dinara – pripala je Dusanu Lazicu za rad "Potkrovlje" 
 
II nagrada – tehnicka oprema u vrednosti od 40.000 dinara – pripala je Stefanu Malesevicu za rad "LIShTek"
 
III nagrada – tehnicka oprema u vrednosti od 30.000 dinara – pripala je Nikoleti Markovic i Andreju Mircevu za rad "Ona je tu"

 
Nagrade publike – novac prikupljen donacijama za glasacke listice – dobili su:
 
U Beogradu, Luka Papic za rad "Fakebook: Identity Stash"

U Novom Sadu, nagradu dele Aleksandra Obradovic za rad "BURP" i "Pis mackice" za rad "Stekale smo"

U Nisu, Antun Slisko za rad "Tango"

Sve radove sa KEFa 9 mozete pogledati na

http://www.rex.b92.net/kef/kef9/pregled

 

Relizaciju pomogli: Ministarstvo kulture Republike Srbije i Gradski sekretarijat za kulturu Skupstine grada Beograda
 
Organizacija: Kulturni centar Rex, u saradnji sa Katedrom za nove likovne medije i Multimedijalnim centrom Akademije umetnosti (Novi Sad), Dusanom Cvetkovicem (Grupa Caj Odlican, Nis), Galerijom Paviljon i Resurs centrom (Nis).

Produkcija: Fond B92

Clubbing.rs je bi jedan od medjskih pokrovitelja ovogodišnjeg KEF-a