Home

VESTI

“Sin Vavilona” – najnoviji film Al-Darađija

No Comments Film

"Sin Vavilona" - najnoviji film Al-DarađijaGost festivala Cinem City je Mohamed Al-Darađi, svetski priznat irački reditelj koji je uprkos ratnim haosima 2003. i njegovim posledicama uspevao da stvara igrane filmove u svojoj zemlji.

 

Danas se situacija na polju iračke kinematografije postepeno menja, zahvaljujući uspešnim projekcijama iračkih filmova na festivalima širom sveta. Jednu od vodećih uloga u stvaranju novog filmskog statusa Iraka ima upravo Al-Darađi.

Osnovni uslovi za snimanje filmova čak i nakon pada Sadamove vlade za iračke reditelje izuzetno su teški. Uprkos svemu, Al-Darađi je uspeo da dovrši film „San“, i pri tom da snimi dokumentarac „Rat, ljubav, Bog i ludilo“ koji govori o surovim okolnostima koje su ga pratile dok je stvarao svoj filmski debi.

 

Prema rečima reditelja jedan od glavnih problema tokom snimanja čini egzestencijalna nesigurnost. Dok je radio film „San“ Darađi je bio dva puta kidnapovan, a potom i uhapšen od strane američke vojske pod optužbom da snima propagandni video za Alkaidu.

 

Okolnosti za vreme snimanja njegovog najnovijeg filma „Sin Vavilona“ bile su drugačije, zahvaljujući zaštiti koju je filmskoj ekipi pružala iračka vojska i policija. Druga velika prepreka razvoju filmske umetnosti u Iraku ogleda se u nedostatku sredstava i finansijske podrške u realizaciji novih filmskih projekata.

 

 

 "Sin Vavilona" - najnoviji film Al-Darađija

"Sin Vavilona" – najnoviji film Al-Darađija

 

 

„Sin Vavilona“ prikazuje dečaka i njegovu baku koji se upuštaju u masovne potrage za rodbinom nestalom tokom rata. Jedna od poruka filma je pomirenje kroz suočavanje sa užasima kroz koje je zemlja prošla, ali i aktivna potraga za više od milion Iračana koji su nestali za vreme Sadamove vladavine. Njegov glavni junak je Kurd čime reditelj želi da istakne osećaj zbunjenosti prouzrokovan nerazumevanjem i jezičkim barijerama na koje junak nailazi tokom putovanja. Prema rečima Darađija, film govori o prošlosti i sadašnjosti Iraka, a zasnovan je na tragičnom slučaju iz njegove porodice. Naime, njegova tetka nakon rata nikada nije uspela da nađe sina.

Al Darađi je svetao primer upornosti i kreativnosti koji ne dozvoljava da ga sputaju ni najopasnije okolnosti, i koji je kao takav uzrok životu iračke kinematografije i razlog njenom naprednom kontinuitetu uprkos nepovoljnim političkim, socijalnim i ekonomskim uslovima.

 

 

 

Više informacija:

www.cinemacity.org