Home

VESTI

Orquesta Buena Vista Social Club u Beogradu!

No Comments Koncerti

Orquesta Buena Vista Social Club u Beogradu!Orquesta Buena Vista Social Club i legendarna pevačica Omara Portuondo, imena koja danas u svetu važe za simbole kubanske muzike, održaće koncert u Beogradu, u subotu 24. novembra 2012. godine u velikoj dvorani Sava centra, u organizaciji promoterske kuće Long Play.
  

Ulaznice za neponovljivu muzičku svetkovinu koja Beograđanima donosi jedinstven duh Havane i Kube, kroz bogat amalgam zvukova i ritmova son montunosa, danzóna, cha cha cha, bolerosa i kubanskog džeza, od danas su u prodaji po cenama od 1.800, 2.100, 2.500 i 3.000 dinara na blagajni Sava centra i preko mreže Eventim.
 

"Muzika vam daruje mir, daruje vam sreću. I kroz muziku možete se setiti svih zanimljivih stvari koje su vam se desile u životu. Pevanje je moj posao, u kome neizmerno uživam. Daje mi energiju, daje mi život i zato se osećam vrlo dobro na pozornici. Bilo gde da sam, u Havani ili u vašem gradu", kaže Omara Portuondo (82) pred dolazak u Beograd sa mnogoljudnim Orquesta Buena Vista Social Club.

Album "Buena Vista Social Club" pojavio se 1997. godine u produkciji uticajnog američkog muzičara Raja Kudera (Ry Cooder), neočekivano postigavšio izuzetan uspeh. Album, koji je svetu predstavio samo za tu priliku okupljenu grupu kubanskih muzičara-veterana, dobio je podjednako uspešan nastavak u vidu dokumentarnog filma "Buena Vista Social Club" (1999) proslavljenog nemačkog režisera Vima Vendersa (Wima Wendersa).

Ukratko, Buena Vista Social Club postao je svetski fenomen.  

Danas, 2012. godine, duh projekta Buena Vista na koncertima nastavlja trinaest članova Orquesta Buena Vista Social Club-a, na čijem čelu su muzičari lako prepoznatljivi iz filma (i sa albuma) "Buena Vista Social Club": trubačč Guajiro Mirabal (79), virtuozni lautista Barbarito Torres (56) i trombonista Jesus Aguaje Ramos (61).

Njima se uživo, kao učesnica albuma i filma "Buena Vista Social Club", pridružuje Omara Portuondo, koja na Kubi peva i nastupa još od svog tinejdžerskog uzrasta (od četrdesetih godina prošlog veka).

 

Međutim, kako primećuje The New York Times u prikazu njenog albuma "Gracias" (2008), vreme nije umanjilo glasovne veštine Portuondo: "Njen glas je… bogat, oblikovan, dinamičan i još uvek topao". The Los Angeles Times opisuje Omarin glas kao još uvek “veoma moćan".

Osoben način sviranja doneo je Guajiru Mirabalu epitet "prve kubanske trube". Album "Buena Vista Social Club Presents Manuel Guajiro Mirabal" (2004) zaradio je i pohvale poput ove: "Mirabalove zapanjujuće izvedbe sadrže dobrodušnost i živahnost zahvaljujući kojima se 'son montuno' omili svima koji ga čuju" (The Wire).

 

 

 Orquesta Buena Vista Social Club u Beogradu!

Orquesta Buena Vista Social Club u Beogradu!

 

 

Sviračko umeće, ali i sposobnosti vođe orkestra, davale su trombonisti Jesusu Aguajeu Ramosu istaknutu ulogu na turnejama još jednog člana Buena Vista Social Cluba, pevača Ibrahima Ferrera (1927-2005) i Omare Portuondo, kojoj je bio i muzički direktor, kao i pijanisti i članu Buena Viste Rubénu Gonzálezu (1919-2003). Ramos je zaradio međunarodne pohvale: “Ramos zaista zna kako da trombon propeva" (Boston Globe).  

Barbarito Torres je bio muzički direktor grupe Celine Gonzalez Campoalegre, a radio je i sa mnogim najvećim imenima kubanske muzike, kao i sa međunarodnim zvezdama poput Oscara de Leóna. Svirao je i sa Afro-Cuban All Stars, a na njegovom solo albumu "Havana Café" (1999) Gostovali su Portuondo i Ferrer.

Poslednjih nekoliko godina bile su izuzetno uspešne za Orquesta Buena Vista Social Club, sa nastupima u rasprodatim čuvenim svetskim dvoranama kakve su pariska Paris Olympia, londonski Royal Albert Hall, Liceu u Barseloni, Konzerthaus u Beču, uz brojna pojavljivanja na prestižnim festivalima širom sveta.

U Orquesta Buena Vista Social Club mlađu generaciju kubanskih muzičara predstavljaju takvi talenti kakvi su pevači Carlos Calunga i Idania Valdés, pijanista Rolando Luna i trubač Guajirito Mirabal (unuk starijeg Mirabala), a njihovi koncerti Bivju hvaljeni u Velikoj Britaniji kao Događaji koji su "podizali atmosferu do nivoa koji  oduzima dah" (The Independent).
 

 

{mgmediabot2}type=youtube|youtubeid=ocdOC5N8KZI|width=450|height=364{/mgmediabot2}

Orquesta Buena Vista Social Club(R) featuring Omara Portuondo "Candela"

Jazz In Marciac 2009

 

 

OMARA PORTUONDO

Životna priča Omare Portuondo (Havana, 1930) može se učiniti kao scenario nekog filma. Ćerka iz dobrostojeće porodice, od majke španskog porekla, Omara je odbacila sve to kako bi se udala za zgodnog crnog člana kubanske bejzbol reprezentacije, što je morala kriti u doba kada se sa negodovanjem gledalo na mešovite brakove. Sa muzikom se Omara srela još kao devojčica, slušajući pesme koje su u nedostatku gramofona njeni roditelji naglas pevali njoj i sestri. Te melodije, od kojih su neke još i danas u njenom repertoaru, bile su Omarina nezvanična inicijacija u svet muzike. Ipak, pre pevačke karijere, sudbina je htela da se Omara najpre okuša kao plesačica, idući stopama sestre Haydee, koja je bila članica plesne trupe čuvenog Tropicana kabarea. U jednom trenutku 1945. godine, dva dana pred premijeru velikog novog šoua jedna od plesačica dala je otkaz. Posmatrajući satima vežćbe svoje sestre, Omara je znala dobro poznavala korake, usled čega je stigao i poziv da popuni upražnjeno mesto.
                    
“Bio je to vrlo otmen kabare”, Omara se priseća, “ali svejedno za mene besmislena ponuda. Bila sam stidljiva devojka i bila me sramota da pokazujem noge”.

U stvari, njena majka nagovorila je Omaru da ne propusti priliku, nakon čega je počela plesačku karijeru u kojoj će osnovati legendarni duo sa Rolandom Espinosom i 1961. godine postati nastavnica popularnih plesova u Escuela de Instructores de Arte. Omara i Haydee takođe su pevale poznate američke numere sa sastavom u kome su bili César Portillo de la Luz, José Antonio Méndez I slepi pijanista Frank Emilio Flynn. Zvali su se Los Loquibambla, a njihov stil, kubanizovana verzija bossanove sa zrncima američkog džeza, beše poznat kao “feeling”. Omara, Hayde, Elena Burke i Moraima Secada, uz upravu pijanistkinje Aide Diestro su 1951. godine osnovale ženski pevački kvartet, koji će postati jedan od najvećih u istoriji kubanske muzike., uprkos činjenici da je originalna postava snimila samo jedan singl 1957. za kompaniju RCA.  Omara je bila sa Quarteto Las d’Aida punih 15 godina. “Nastupali smo u Sjedinjenim Državama i Aidini vokalni aranžmani su bili vrlo originalni. Gde god smo išle dobijale smo podršku, a kad je Nat King Cole nastupao u Tropicani, izašle smo na pozornicu da pevamo sa njim”, priseća se Omara.Magia Negra, Omarina debitantska solo ploča izašla je 1959. godine i kombinovala je kubansku muziku sa američkim džezom. Uključivala je verzije  “That Old Black Magic” i “Caravan” Duke Ellingtona. Uprkos tom solo izletu, Omara je nastavila biti ključna članica Las d’Aida do 1967. godine. Potom se priključila jednom od najvažnijih orkestara Kube La Orchesta Aragón, sa kojim je proputovala svet I snimila nekoliko albuma, kao što je onaj sa Adalbertom Álvarezom iz 1984. “Palabras” i “Desafíos”, na kome ju je pratio Chucho Valdés.Ipak, zasluženu svetsku slavu postigla je tek zahvaljujući učešću u projektu  “Buena Vista Social Club”, pevajući “Veinte Años” sa Compayem Segundom, a u duetu sa Ibrahimom Ferrerom ponudila je dirljivu izvedbu pesme “Silencio”. Uspeh “Silencio” dao je novi impuls Omarinoj karijeri.

Sledećih godina putovala je svetom i snimala sa velikanima kubanske muzike kakvi su Rubén González, Orlando “Cachaíto” López i Manuel “Guajiro” Mirabal. Omara je bila zvezda trećeg izdanja Buena Vista Social Club projekta:: albuma Buena Vista Social ClubTM presents… Omara Portuondo (2000), koji je odlično primljen, a pevačica se našla na turneji sa Gonzálezom i Ferrerom po Evropi, Japanu, SAD, Kanadi…

Na albumu “Flor de Amor” (2004), nominovanom za nagradu Grammy u kategoriji Best Traditional Tropical Record, meša kubansku i brazilsku muziku, i promoviše izdanje nastupima na North Sea Jazz Festival, u Marble Hill House u London, pariskoj Olympiji i u Concertgebouw u Amsterdamu. Iste godine Omara nastupa u Berlinu pred 7.000 posetilaca u pratnji 68 muzičara, među kojima su bili i članovi Deutsches Filmorchester Babelsberg Symphonic Orchestra – i uz specijalnog gosta Ibrahima Ferrera. Iz tog nastupa izrodila se svetska turneja Projecto Especial Sinfónico tokom 2006. godine. Uz to, dve godine ranije Omaru Međunarodni Crveni krst imenuje za svog ambasadora – čime postaje prvi kubanski muzičar koji dobija tu čast. Na turneji po Brazilu upoznaje jednu od legendi tamošnje muzike pevačicu Mariju Bethâniju sa kojom snima album “Omara Portuondo e Maria Bethânia” (2007), a sledi samostalni CD “Gracias” (2008) koji osvaja Latin Grammy Award u kategoriji “Best Contemporary Tropical Album”.  Nakon turneje sa Orquesta Buena Vista Social Club po Evropi tokom 2010. godine Omara sa pijanistom Chucho Valdesom objavljuje album “Omara & Chucho” (2011).

 

{mgmediabot2}type=youtube|youtubeid=GZ9QIn6fzYk|width=450|height=364{/mgmediabot2}

Orquesta Buena Vista Social Club(R) featuring Omara

Jazz in Marciac'09 SILENCIO 

 

 

Manuel ‘Guajiro’ Mirabal

Guajiro je jedan od ključnih trubača kubanske muzike već više od pola veka i svirao je sa skoro svakom kubanskom zvezdom koja postoji. Guajiro se devedesetih godina pojavljuje na ključnim albumima Afro-Cuban All Stars “A Toda Cuba Le Gusta”, “Buena Vista Social Club” i “Introducing Rubén González”. Posle važne uloge na mnogim albumima Buena Vista serije i uloge ključnog člana koncertnog benda Ibrahima Ferrera, Guajiro  je objavio prvi solo album “Buena Vista Social Club Presents Manuel Guajiro Mirabal” (2004).

Jesús ‘Aguaje’ Ramos

Rođen 1951. godine u Pinar del Rio, gde počinje muzičko školovanje u Nacionalnoj školi za umetnost, Ramos svira trombon u lokalnim grupama do 1979. godine kada se seli u Havanu i počinje svirati sa čuvenim ženskim kvartetom Los D’Aida. Svirao je na albumima Buena Vista Social Club i Afro-Cuban All Stars, kao i na solo albumima Ibrahima Ferrera, Rubéna Gonzáleza i Omare Portuondo. Bio je muzički direktor Rubéna Gonzáleza, a od 1997. redovno ide na turneje sa raznim Buena Vista Social Club projektima.

Barbarito Torres

Lautista Barbarito je profesionalnu karijeru počeo 1970. sa Serenata Yumunina, grupom koju je vodio Higinio Mullens. Nekoliko godina kasnije nastanio se u Havani gde postaje stalni član Orquesta Cubana de Cuerdas. Pridružuje se i Celini Gonzalez i njenoj Grupo Campoalegre kao muzički direktor. Barbarito je poznat po svom doprinosu projektima Afro Cuban All Stars i the Buena Vista Social Club. Prvi solo album “Havana Café” objavio je 1999. a usledio je i “Barbarito Torres” (2003).