Home

VESTI

Ćaskanje na tvrđavi: Moby

No Comments Intervjui

Ćaskanje na tvrđavi: Moby

Američki muzičar Moby održao je svoj nastup na desetom Exit festivalu u subotu 11. jula na glavnoj bini., pred više od 40.000 ljudi.

 

Glavne bine čije su vodeće zvezde Grandmaster Flash, Fabio i Andy C.Muzičar koji iza sebe ima 20 miliona prodatih albuma i jedan od najtraženijih kod nas, Moby, konačno je posetio Exit.

Muzičara, autora, disk djokeja iz Njujorka mnogi smatraju za jednog od najtalentovanijih muzičara današnjice i apsolutnog autora, budući da sam piše, svira i producira svoje albume. Prepoznatljiv je i po specifičnoj vizuelnoj estetici i po koncertima na kojima često svira klavijature, gitaru ili bubnjeve, što ga čini izvođačem čiji nastup se nije smeo propustiti i što je garantovalo još jednu noć za sećanje sa Petrovaradinskoj tvrđavi.

 

Jedan od headlinera "Exit" festivala u subotu, 11. jula bio je Ričard Melvil Hol, poznatiji kao Moby. Neposredno pre svog nastupa na glavnoj bini, bio je gost Radija B92.

 

U nastavku prenosimo intervju.

 

Ćaskanje na tvrđavi: Moby

 

B92: Zdravo Mobi, dobrodošao na Radio B92. Da li si spreman za večerašnji nastup?

Moby: Da, na turneji sam već oko 2 meseca. Večerašnji nastup će biti poprilično veliki, na bini će biti sedmoro ili osmoro ljudi. Ja ću pevati i svirati gitaru, tu je i gudačka sekcija, dva pevača, bubnjar, basista, klavijaturista, i nadam se da će sve to biti okej.

B92: Siguran sam da će biti fantastično. Nedavno se pojavo tvoj novi album “Wait for me”, pretpostavljam da će publika na “Exit” festivalu imati priliku da čuje neke nove stvari sa ovog albuma, ali i stare hitove?

Moby: Na ovoj turneji radim dve vrste koncerata. Pod jedan, tu su festivalski nastupi, a to su nastupi sa najvećim hitovima, i pod dva – tu su suptilniji, gotovo teatarski nastupi. Teatarski nastupi su fokusirani uglavnom na novi album, a koncert koji večeras radimo sadržaće nekoliko pesama sa novog albuma, dok će fokus biti na najvećim hitovima.

B92: Jedna od pesama koje ćeš večeras izvoditi je “Go”, ova pesma je bila veoma popularna 1991. godine, i to je bio jedan od prvih hitova tehno muzike. Da li si zadovoljan pravcem u kojem se razvijala tehno muzika od tada do danas?

Moby: To je interesantno. Dok sam odrastao svirao sam klasičnu muziku, zatim sam prešao na pank rok, bio sam i hip hop di džej, bavio sam se dosta dugo i elektronskom muzikom. Po meni elektronska muzika je svuda oko nas. Volim dens muziku, haus muziku, tehno…, ali elektronska muzika je i hip hop, dosta pop muzike može da se podvede pod odrednicu elektronska muzika. Na primer, Timbaland. Po meni on je tehno producent. On je tehno producent koji pravi hip hop pesme prigodne za radio emitovanje.

B92: Spomenuo si pank rok. 1996. godine objavio si album “Animal rights”, tada si nastupio u Beogradu, da li se sećaš tog koncerta?

Moby: Sećam se da sam bio u Beogradu. Sećem se da sam jedne večeri izašao, i da sam se poprilično napio, pio sam piće koje se zove “Beton” – mešavinu piva i votke. Sećam se da sam imao užasan mamurluk sledećeg dana.

B92: Nećeš napraviti ponovo istu grešku?

Moby: Ne, ne, prestao sam da pijem, za sada.

B92: Vratimo se novom albumu. Rekao si da si želeo da napraviš ličnu, emocionalnu ploču. Možeš li mi reći nešto više o procesu nastanka ovog albuma?

Moby: Prethodna ploča koju sam objavio zvala se “Last night”, i to je bila više kao plesna ploča. Ovaj album “Wait for me” je emotivniji, ranjiviji, skromniji, zato što volim različite vrste muzike, ali muzika koja je meni najdraža je ona koja je tiha, lična i emotivnija.

B92: Šta ti je Dejvid Linč rekao o ovoj ploči?

Moby: Dejvid Linč me je podsetio na to da s obzirom da dolazim iz andergraund miljea – pošto sam se bavio hard kor pankom i uvrnutom eksperimentalnom elektronskom muzikom – da umetnost ne sme da se prilagođava tržištu. Ako snimiš ploču, i to bude dobra ploča, i ljudi žele da je kupe, i radio stanice požele da je puštaju – to je u redu. Ali muzičar ne sme da pravi ploče samo da bi se prodavale, muzičar ne sme da pravi ploče samo da bi se vrtele na radiju. Muzičar mora da se skoncentriše na umetnost i onda će svet biti mnogo bolje mesto. Mislim da danas ima, nažalost, mnogo muzičara koji pokušavaju samo da postignu komercijalni uspeh. Zbog toga sam tužan, zato što bi oni verovatno pravili bolje ploče, ako bi se fokusirali na umetnost.

 

 

 

Izvor:

B92.net