Home

VESTI

Večeras u DOB-u počinje 3. LIMIT!

No Comments Festival

Večeras u DOB-u počinje 3. LIMIT!U Domu omladine Beograda večeras (21.11.) počinje 3. LIMIT – Lajv art festival, a trajaće sve do nedelje, 24. novembra.

   

Program će otvoriti predstava "TEMPORARIES" (sala Amerikana, 20 časova), grupe šest beogradskih koreografa (Dušan Broćić, Ana Dubljević, Igor Koruga, Jovana Rakić Kiselčić, Marko Milić, Ljiljana Tasić), koji pokreću pitanje: Da li oskudica vodi solidarnosti ili je moramo negovati da bismo preživeli oskudicu?
  

LIMIT FESTIVAL bira najbolje, nove, neobične predstave koje predstavljaju jednu školu, stil, umetnički pogled i princip.  U fokusu našeg interesovanja je kako da ovdašnjoj publici približimo način razmišljanja, rada i stvaranja izvođačkih trupa iz čitavog sveta, ono što njihovi umetnici rade i ono što mogu i sami da stvaraju.

 

„U današnje vreme velikih tehnoloških skokova koje ljudska i društvena svest ne mogu da prate, civilizacije u kojoj televizija, računari i internet čine virtuelne realnosti dostupne svakome i čoveka koji dobija sve bez posebnog intelektualnog i kreativnog truda, svareno i servirano, možda je pozorište poslednje utočište mašte, kreacije, ljudske komunikacije i neprekidnih promena. Bez ograničenja. Bez limita.“, ističe Marko Stojanović, v.d. direktora Doma omladine Beograda.

Ulaznice za predstave u okviru LIMIT festivala se, po simboličnoj ceni od 200 dinara, mogu kupiti preko EVENTIM mreže.

U petak, 22. novembra program Limita je besplatan i posvećen je umetnosti performansa. U Magacinu u Kraljevića Marka 4 od 20 časova, umetnik Dušan Murić izvešće Performans „Kratak kurs pisanja i izvođenja tržišno prihvatljivih kritičko angažovanih projekata i protesta“. Već tradiocionalna NOĆ PERFORMANSA, u saradnji sa hrvatskim festivalom Perforacije, odigraće se sa početkom od 22 časa u svim prostorima Doma omladine Beograda. Umetnici iz regiona predstaviće svoje instalacije, eksperimente sa svetlom/zvukom/pokretom, različite prostorne intervencije, modele participacije s publikom. Publika će videti sledeće performanse:  Tamara Bilankov: Inkubator;  Nikol Hjuit, u saradnji sa Jasminom Ravnjak, Vidom Guzmanić: Ova žena se zove Jasna 01;  Noćne vizije;  Ana Laco: Telo u zraku i  Marijan Crtalić: Evolucija.

Noć performansa na prvom mestu ceni inovaciju forme, ideja i estetike te se oslanja na njihovu novu verodostojnost i vrednost, istovremeno dajući prostor i talentovanim mlađim umetnicima kojima treba dati šansu da razviju sopstvene strategije rada – preživljavanja i odnosa s publikom. Događaju je pridodata i društvena dimenzija – performansi se izvode tokom večeri, jedan za drugim u slobodnom okruženju, što ga čini važnim i privlačnim za posetioce koji imaju priliku kako za međusobno povezivanje, tako i za povezivanja s umetnicima na nekonvencionalan način

 

 

 Večeras u DOB-u počinje 3. LIMIT!

Večeras u DOB-u počinje 3. LIMIT!

 

 

Tokom vikenda na LIMIT festivalu biće izvedene još dve predstave: 23. novembra od 20 časova u Velikoj sali Doma omladine „Idemo svi!“ u produkciji slovenačke „Maske“, a 24. novembra (20 č, sala Amerikana) „Kratka istorija plakanja“ stend ap tragedija Sanje Mitrović.

U muzičko-pozorišnom projektu „Idemo svi!“, gde su muzičari zapravo glumci, na samom početku reditelj Mare Bulc suočava svoje saradnike sa sledećim obrascem: država je muzička grupa, stanovnik te države je muzičar, a migracija iz jedne zemlje u drugu je kao prelazak člana jednog benda u drugi. Kroz proces improvizacije i proba, autori ove predstave preispituju pretpostavku po kojoj političke, ekonomske, emocionalne i druge vrste migracija mogu biti ''iskazane'' kroz migracije muzičara.

U predstavi „Kratka istorija plakanja“, Sanja Mitrović preispituje društvene i kulturne mehanizme povezane sa ispoljavanjem emocija. Suprotstavljajući lične iskaze sa ikoničnim scenama plakanja iz savremene kulture, i predstavljajući materijal prikupljen tokom istraživačkih putovanja kpoz Balkan i Holandiju, ova stend ap tragedija istražuje kako se emocije manifestuju u različitim situacijama, i zašto ih javno ispoljavamo.