Home

VESTI

Filmovi “Viktorija i Abdul” i “Ponovo kod kuće” u bioskopima

No Comments Film

Filmovi "Viktorija i Abdul" i "Ponovo kod kuće" u bioskopimaVeliko nam je zadovoljstvo da vas obavestimo da od sutra, 21. septembra, u naše bioskope stižu dva nova filma, "VIKTORIJA I ABDUL" i "PONOVO KOD KUĆE"!
  
Oba filma biće prikazana u bioskopima Cineplexx Ušće Shopping Center, Cineplexx Delta City, Cineplexx BIG Fashion, Roda Cineplex, Tuckwood Cineplex, Arena (Novi Sad), CineStar (Novi Sad), Cineplexx Stop Shop (Niš), Cineplexx Plaza (Kragujevac),

  

CineStar (Zrenjanin), CineStar (Pančevo), Vilin Grad (Niš), Ekran (Sombor), Art (Užice), Kulturni Centar Jagodina, LM (Šabac), Cineplexx Delta City (Podgorica), Cadmus Cineplex (Budva), Cineplexx (Priština), Kino ABC (Priština) i DokuFest (Prizren). Film "VIKTORIJA I ABDUL" prikazivaće se i u Kulturnom centru Beograd, bioskopu Eurocinema i ART bioskopu Aleksandar Lifka u Subotici, dok će film "PONOVO KOD KUĆE" biti prikazan i u bioskopu Kvart (Kraljevo) i putem 3D Cinema Mobilne opreme.

 

Karte za oba filma su puštene u prodaju i mogu se kupiti na blagajnama navedenih bioskopa.

Film "VIKTORIJA I ABDUL" (VICTORIA AND ABDUL), u režiji Stivena Frirsa, svetsku premijeru imao je na ovogodišnjem Festivalu u Veneciji. Raskošna istorijska drama o poslednjim danima vladavine engleske kraljice Viktorije otkriva neverovatnu istinitu priču o neočekivanom prijateljstvu koje. Kad Abdul Karim (Ali Fazal), mladi službenik, doputuje iz Indije da bi učestvovao na Zlatnom jubileju kraljice Viktorije (oskarovka Džudi Denč), iznenadiće se kad shvati da je osvojio njenu naklonost. Dok kraljica preispituje stege svoje dugogodišnje pozicije, njih dvoje će sklopiti neverovatan, ali odan savez koji će njen bliski krug ljudi pokušati da uništi. Kako se prijateljstvo bude produbljivalo, kraljica će početi da uviđa svet koji se menja kroz tuđe oči i s radošću će povratiti svoju ljudskost.

Trejler filma "Viktorija i Abdul" možete pogledati putem linka.

"PONOVO KOD KUĆE" (HOME AGAIN) sa Riz Viterspun u glavnoj ulozi je moderna romantična komedija. Sveže razvedena od svog muža (Majkl Šin), Аlis odlučuje da započne sa novim načinom života i seli se u rodni grad Los Anđeles, sa svoje dve mlade ćerke. Tokom izlaska povodom njenog četrdesetog rođendana, Alis upoznaje tri ambiciozna mlada filmska producenta kojima je potreban krov nad glavom. Alis dozvoljava ovim momcima da se privremeno usele kod nje, međutim njihov dogovor dobija neočekivani obrt. Nova neverovatna porodica i sveža romansa, biće u krizi kada se Alisin bivši muž, pojavi sa koferom u rukama. PONOVO KOD KUĆE je priča o ljubavi, prijateljstvu i porodici koju gradimo. Ovaj film takođe prenosi jednu izuzetno važnu životnu poruku – Život iznova nije za početnike.

Trejler filma "Ponovo kod kuće" možete pogledati putem linka.

 

 

 Filmovi "Viktorija i Abdul" i "Ponovo kod kuće" u bioskopima

Filmovi "Viktorija i Abdul" i "Ponovo kod kuće" u bioskopima

 

 

PONOVO KOD KUĆE (HOME AGAIN)
U bioskopima od 21. septembra 2017.
Režija: Hallie Meyers-Shyer
Uloge: Reese Witherspoon, Michael Sheen, Lake Bell, Nat Wolff, Candice Bergen, Reid Scott
Žanr: romantična komedija
Scenario: Hallie Meyers-Shyer
  

U najnovijoj modernoj romantičnoj komediji Ponovo kod kuće, glavnu ulogu tumači sjajna Riz Viterspun igrajući lik Alis Kini.

Sveže razvedena od svog muža (Majkl Šin), Аlis odlučuje da započne sa novim načinom života i seli se u rodni grad Los Anđeles, sa svoje dve male ćerke. Tokom izlaska povodom njenog četrdesetog rođendana, Alis upoznaje tri ambiciozna mlada filmska producenta kojima je potreban krov nad glavom. Alis dozvoljava ovim momcima da se privremeno usele kod nje, međutim njihov dogovor dobija neočekivani obrt.

Nova neverovatna porodica i sveža romansa, biće u krizi kada se Alisin bivši muž, pojavi sa koferom u rukama.

Ponovo kod kuće je priča o ljubavi, prijateljstvu i porodici koju gradimo. Ovaj film takođe prenosi jednu izuzetno važnu životnu poruku – Život iznova nije za početnike.

Ponovo kod kuće je film koji testira standardnu definiciju porodice i dokazuje da nikada nije kasno „podmladiti se“. Kada se već pominje porodica, ovaj film je nastao uz pomoć legendarne filmske stvarateljke Nensi Majers, a scenario i režija su delo njene ćerke, Hali Majers – Šajer. Ovaj film je ujedno i rediteljski debi Majers – Šajerove.

Za rediteljku i scenaristkinju Hali Majers – Šajer, ideja za film Ponovo kod kuće došla je usled globalne promene dinamike razvoda. „Zaista sam želela da prikažem priču o ženi koja ima hrabrost i snagu da napravi promenu u ranoj fazi života, čim oseti da nešto nije u redu. Htela sam da istražim ideju o razvodu u ranijem periodu života nego što smo navikli da gledamo na ekranu i kakav je osećaj imati dvoje male dece sa kojima započinješ nov život.“

Mladoj rediteljki romantična komedija je u krvi. Njena majka, Nensi Majers je legenda ovog žanra, i mlada Hali je bukvalno odrasla na setovima njenih filmova. Tako da ne čudi što je odmah po završetku scenarija za Ponovo kod kuće, ponudila majci da producira ovaj film.

„Moj šef?“ izgovara Nensi Majers sa osmehom. „Bilo je sjajno raditi sa mojim šefom, tj. mojom ćerkom. Bilo je uzbudljivo videti koliko je naučila godinama odrastajući na setovima filma. Bilo je izuzetno zanimljivo gledati je kako uspešno kordinira ovako velikim projektom. Ja sam jako ponosna mama!“
Po mišljenju Nensi, scenario njene ćerke ima sve karakteristike klasične romantične komedije. „Ponovo kod kuće je moderna verzija romantične komedije i to mi se mnogo sviđa, a istovremeno kao i sve romantične komedije izuzetno je smešna i puna emotivnih sukoba. Ovaj film govori mnogo o ženi koja donosi odluku da živi ispunjenijim i boljim životom. Započinjanje svega iznova nije lako i to nam Hali i prikazuje na pravi način, ali film je paralelno jako optimističan. Potrebni su nam ovakvi filmovi.“

Majka – ćerka tandem kasting za film je bazirao na glavnoj akterki, Alis. „Alis je osoba koja se lako vezuje. Ona je zabavna, ona je srdačna, ona je majka“, objašnjava rediteljka Hali Majers – Šajer. „Riz Viterspun je apsolutno savršena Alis“. Na njihovo oduševljenje, Riz je pročitala scenario i pristala istog momenta.

„Bila sam uzbuđena kad mi se ukazala prilika da radim sa Nensi i Hali“, rekla je Riz Viterspun. „I zaista mi se mnogo svideo scenario. Mislim da mnogo ljudi može da se prepozna u putovanju kroz razvod neznajući šta ih nakon toga očekuje.“

Mladi glumci Piko Aleksander, Net Volf i Džon Rudnitcki izabrani su da glume uloge perspektivnih filmskih stvaraoca Harija, Tedija i Džordža. Sva trojica su iz Njujorka i kako bi se dodatno bolje upoznali tokom snimanja su delili apartman u Los Anđelesu. „To je pomoglo našoj dinamici u filmu“, rekao je Net Volf. „Nikad se nisam tako brzo uklopio sa nekim kao što sam sa Pikom i Džonom.“

Kada se prvi put u filmu susretnemo sa Alis, ženom koja je u svom životu na velikoj prekretnici, ona stoji ispred ogledala i jeca, na svoj 40 rođendan.

„Ona započinje film veoma nervozna, nesigurna, pomalo izgubljena i još uvek se traži na određen način“, zaključuje Riz Viterspun koja igra Alis u filmu Ponovo kod kuće.

Za producenta Nensi Majers, ono kroz šta Alis prolazi je stvar realnog života. „Ona je razvedena. Ima 40 godina i dvoje dece. Napravila je tu odluku da se vrati u rodni grad. I kao i svi mi, preispituje svoje odluke kada je sama. Pita se da li je uradila pravu stvar ili je pogrešila?“

„Ona je prelepa žena, divna majka i veoma odana osoba. Ali njenom strpljenju je došao kraj“, rekao je Majkl Šin koji igra lik Ostina, čoveka od koga se Alis razvela. „Ona oseća krizu u vezi sa Ostinom i shvata da ne dobija pažnju koju zaslužuje. Stvarno joj je teško.“

Alis bi sa ovakvim životom sigurno nastavila da se nisu pojavili Džordž, Hari i Tedi, tri mlada filmska umetnika, novajlije u Los Anđelesu. Ovaj trio se useljava u njenu kuću i potpuno menja kurs dotadašnjeg života – nabolje, uglavnom.

Rediteljka Hali Majers – Šajer htela je da prikaže kako svaki od ova tri momka dopunjuje Alis sa delom slagalice koji je do tada nedostajao u njenom životu.

Pre svega tu je Hari, lik sa kojim će se Alis upustiti u ljubavnu romansu. Pored Harija, tu je i Tedi koji se brine o njenim ćerkama i na kraju tu je Džordž koji se emotivno vezao sa svima i tu je da uvek pruži neophodnu podršku.

U filmu Ponovo kod kuće, dom u kom je Alis odrasla postaje kuća ne samo za nju i njene ćerke, već i za ovu neobičnu „proširenu“ porodicu. „Jedna od tema ovog filma je ideja o porodici koja stalno evoluira. Ovakav koncept 'porodice' zbližiće dodatno sve likove“, zaključila je rediteljka i scenaristkinja Hali Majers – Šajer.

 

 

Filmovi "Viktorija i Abdul" i "Ponovo kod kuće" u bioskopima

Filmovi "Viktorija i Abdul" i "Ponovo kod kuće" u bioskopima

 

 

VIKTORIJA I ABDUL (VICTORIA AND ABDUL)
U bioskopima od 21. septembra

Režija: Stephen Frears
Uloge: Judi Dench, Ali Fazal, Eddie Izzard, Adeel Akhtar, Tim Pigott-Smith, Olivia Williams, Fenella Woolgar, Paul Higgins, Robin Soans, Julian Wadham, Simon Callow, and Michael Gambon
Scenario: Lee Hall (Billy Elliot), bazirano na knjizi  Victoria & Abdul: The True Story of the Queen’s Closest Confidant spisateljice Shrabani Basu
Žanr: drama
Studio: Universal Pictures

Neverovatna istinita priča o neočekivanom prijateljstvu koje nastaje u poznim godinama vladavine kraljice Viktorije (oskarovka Džudi Denč). Kad Abdul Karim (Ali Fazal), mladi službenik, doputuje iz Indije da bi učestvovao na Zlatnom jubileju kraljice, iznenadiće se kad shvati da je osvojio njenu naklonost. Dok kraljica preispituje stege svoje dugogodišnje pozicije, njih dvoje će sklopiti neverovatan, ali odan savez koji će njen bliski krug ljudi pokušati da uništi. Kako se prijateljstvo bude produbljivalo, kraljica će početi da uviđa svet koji se menja kroz tuđe oči i s radošću će povratiti svoju ljudskost.

O FILMU

Svi dobro znaju ko je Viktorija, neprikosnovena vladarka imperije koja je ili upravljala  svetom ili mu krojila sudbinu, ali, ko je Abdul?

„Ona je kraljica Engleske, a on skromni indijski činovnik“, objašnjava autorka romana, Šrabani Basu. „Njihovo prijateljstvo šokiralo je Dvor i skoro dovelo do pobune protiv kraljice.“ A to prijateljstvo, namerno skrivano vekovima, sada je ekranizovano i podareno ljubiteljima filma.

Basu je 2001. godine istraživala istoriju karija i tada je saznala da je kraljica Viktorija jako volela ovaj začin. Posetila je kraljičinu rezidenciju, Osborn Haus i veoma se zainteresovala za dva portreta i jednu bronzanu statuu koje je tamo videla, a predravljali su Indusa kraljevske pojave. U Viktorijinoj sobi za garderobu uočila je još jedan portret čoveka iz Indije, odmah ispod portreta Viktorijinog omiljenog sluge, Džona Brauna. Cela rezidencija bila je prenatrpana detaljima iz Indije što je ukazivalo da je kraljica bila fascinirana „draguljem Krune“ iako je sama nikada nije posetila. Basu je primetila: „Iz bezbednosnih razloga nije mogla da ide u Indiju, zato se potrudila da Indija dođe do nje.“ Spisateljica je 2006. godine posetila kraljičin zamak u Škotskoj i tamo videla Karimovu kućicu, malu kuću koju je Viktorija sazidala za Abdula Karima lično. Tada je shvatila da je postojala snažna veza između kraljice i Munšija (Učitelja), misterioznog Indusa i postavila pred sebe zadatak, da otkrije ko je bio taj čovek.

    Kraljičin sin, Berti, kasnije kralj Edvard VII, uništio je svu prepisku između njegove majke i Munšija, ali nije se setio njenih Hindustani dnevnika. U tim dnevnicima, Basu je pronašla priču o kraljici Viktoriji i njenom voljenom učitelju, Abdulu Karimu. Te dnevnike kraljica je lično pisala na jeziku urdu, a oni se nalaze u Kraljevskoj arhivi, potpuno zanemareni, jer niko od istoričara nije umeo da čita urdu. Iz tih stranica saznali smo priču o prijateljstvu Viktorije i Abdula.

Producenti su se složili da je neophodno napraviti film u kome dominiraju raskošni enterijeri, predeli koji oduzimaju dah i fantastični kostimi, sve ono što publika i očekuje od istorijske drame, a sve to upotpunjeno emotivnom pričom o prijateljstvu i lojalnosti, koju niko nije mogao da očekuje.

Producentkinja, Biban Kidron je izjavila: „Prilika da snimimo film koji kombinuje velike scene, ogroman broj kostimiranih statista, pripreme za te scene koje su počinjale u 5h ujutru da bi snimanje startovalo u 8h kao i scene u kojima dvoje ljudi vode intimne razgovore, ozbiljne i emotivne, dalo nam je dodatnu energiju.“

Odnos Viktorije i Abdula govori o odnosu, a i obraća se različitim generacijama. Njene zrele godine i njegova mladost nisu bile prepreka prijateljskoj ljubavi i prijateljstvu koje ih je potpuno transformisalo. To iskustvo je za njih bilo jako značajno, ali će i publika osetiti važnost njihovog odnosa. Kao i svaka istorijska priča smeštena u dvočasovni film i ova je morala biti adaptirana u svhu dramskog elementa. Kidron je istakla: „Pričali smo o tome kako je najbolje napraviti scenario od Šrabanijine knjige koja je prebogata divnim detaljima, prelepo napisana, ali koja ima novinarski pristup. Mi smo se više fokusirali na radnju koja je suštinski istinita ali smo nužno morali i da stvaramo dramske momente. Halova priča je prava poslastica u čijoj je suštini duboko dirljiva priča o prijateljstvu. To je ono što on i voli da radi: da prvo oduševi publiku, a onda je i natera da zaplače.“ Šrabani je napisala knjigu imajući pristup dnevnicima i kraljice Viktorije i Abdula i knjiga je važan izvor informacija i činjenica  koje su bile neophodne za pisanje scenarija. Zahvaljujući tome napravljen je film koji ne samo što je vizuelno spektakularan i u kome glume izvrsni glumci pričajući emotivnu priču, već sa određene vremenske distance rasvetljavaju i određene istorijske događaje.

 

„Različiti ljudi na drugačiji način doživljavaju odnos Engleske i Indije i imaju različit stav o kraljici Viktoriji i njenoj vladavini. Ovo je samo jedna priča iz tog prebogatog opusa. Ovim filmom pokušali smo da predstavimo kraljicu Viktoriju na način na koji je do sada niste videli.“ Džudi Denč, jedna od najboljih glumica na svetu, koja u ovom filmu tumači i naslovnu ulogu, dodaje: „Kada pogledate one monumentalne statue kraljice Viktorije, deluje vam dominantno i nedostižno. Zahvaljujući ovoj priči, naučili smo i da je bila i veoma ranjiva.“

Sposobnost da sagleda breme koje određeno istorijsko vreme nosi i duhovitost koja se na to može primeniti zaštitni su znaci reditelja Stivena Frirsa, koji je dva puta bio nominovan za Oskara. Producenti su znali da će on biti najbolji reditelj za Viktoriju i Abdula jer uvek ima dozu humora, a ne gubi ozbiljnost u onome što radi. Sačekali su da scenarista nekoliko puta preradi tekst dok nisu otišli kod Frirsa i ponudili mu projekat. Bio je oduševljen ponudom, rekavši da je scenario dobar, pisan živahnim, iskričavim stilom, sofisticirano, baš kako reditelj i voli. Rediteljeva dugogodišnja saradnica, Trejsi Sjuard, sa kojojm je radio i na filmu Kraljica pridružila mu se in a ovom projektu. Kako je istakla, privuklo ju je to što film govori o više tema, među kojima je i tema međurasnog odnosa, koja je možda aktuelnija sada nego pre stotinak godina. To je važna priča koju je spisateljica Šrabani rasvetlila: mladi musliman koji je postao lojalni podanik i prijatelj engleskom monarhu sa jenom od najdužih vladavina ikada.

Spisateljica je bila važan član ekipe koja je realizovala ovaj film i stalno je bila konsultovana u toku snimanja. Kada se sve završilo, rekla je da je imala osećaj da će njenu priču na velika platna doneti tim iz snova: „Ne bih ni mogla da tražim ili očekujem bilo šta više ili bolje, a glumačka ekipa je samo došla kao šlag na tortu.”

Kada je krenuo proces pronalaženja najboljih glumaca za uloge, svi su znali da glavna glumica mora biti neko ko je u stanju da otelotvori stav, ponos, prodornu inteligenciju, duhovitost i krhkost “bake Evrope”. A zapravo postoji samo jedna osoba koja je svima odmah bila na pameti. Reditelj je već imao priliku da radi sa Džudi Denč, znao je da je ona vanserijska glumica i neko ko potpuno liči na Viktoriju. Ali, ona je već jednom imala priliku da glumi ovu kraljicu, 1997. godine u filmu Gospođa Braun: „Uplašio sam se da joj se ova ideja neće dopasti”, bio je iskren reditelj. Na veliku radost svih, dobitnica Oskara, Džudi Denč bila je veoma srećna što joj se ponovo pruža prilika da se poistoveti sa likom jedne fascinantne žene koju je tumačila u ranijoj fazi svog života. „Veoma sam zahvalna što mi je pružena ova prilika. Bila sam potpuno predana njenoj priči koja me je opčinila, kada smo snimali Gospođu Braun. Tada sam se dobro pripremila i zašto bih sada odbila? Ja se divim Viktoriji, kao izuzetnoj osobi, a ovo je neodoljiva priča koja je tek nedavno postala poznata javnosti.”

Ove dve filmske priče govore o kraljici Viktoriji u sve različite životne faze, ali je Džudi osetila povezanost. Ona je to objasnila: „Viktorija je bila veoma srećna dok je bila sa princom Albertom, svojim suprugom, onda kada je bila u društvu svog škotskog sluge, Džona Brauna i onda uz Abdula. Tu je kontinuitet, u tim trenucima je bila veoma opuštena, u društvu koje je nije opterećivalo dvorskim pričama i bez teškog bremena.”

Kada je upoznala Abdula, Viktorija je bila u 63. godini vladavine, bez presedana, kao vladar koji je najduže poživeo na tronu. Kraljica je došla na presto sa svojih 18 godina, a u svojim sedamdesetim je postala veoma revolucionarna, počela je da uči urdu i da čita Kuran. Pred kraj života postala je još fascinantnija, ako je to i bilo moguće. Bila je carica Indije i shvatila je da mora više da nauči o toj čudesnoj zemlji. I sama glumica je isticala da je osetila intenzivnu povezanost sa tom zemljom još za vreme filma The Best Exotic Marigold Hotel: „To me je duhovno upotpunilo. Ne mogu da dočekam da se vratim tamo.”

Još jedna stvar ju je privukla ovom filmu, a to je rad sa omiljenim rediteljem. „Frirs ima ukusa i volim ga kao čoveka. Kada radite sa njim, možete potpuno da mu se prepustite. Ume ponekad da bude zagonetan, ali znate da je to za dobro filma. Želite da mu ugodite.” Denč je i dodala: „Kada glumim, nikada se ne definišem, na način da mi se taj lik dopada ili ne. Samo pokušavam da mu se približim i poistovetim što ljudskije i iskrenije mogu, kako bi publika razumela ličnost koju glumim.”

Kasting za ulogu mladića koji će deliti kadar sa doajenom svetskog glumišta iziskivao je proveru talenata širom sveta. Producenti su tražili novo lice i tako je uloga Abdula poverena glumcu Aliju Fazalu, koji je u tom trenutku bio nepoznat zapadnom filmskom svetu, ali je glumac veoma poznat u Indiji. Kada je ekipa stigla u Mumbaj, Ali je bio jedan od mnogih mladih glumaca koji su došli na kasting.

Kako je Fazal izašao iz prostorije reditelj je rekao: „Mogu da zamislim da se kraljici Viktoriji dopadne ovakav mladić.” I tako je Ali Fazal krenuo na svoje prvo putovanje u Veliku Britaniju, na probno snimanje koje je bilo u Londonu. Frirs je objasnio: „Ali je šarmantan i privlačan. Odmah mi je bilo jasno da poseduje raskošan talenat koji je neophodan glumcu koji tumači kompleksnu ličnost kakav je Abdul. Znao sam da to nećemo naći kod glumca koji je rođen ili odrastao u Evropi. Adel Ahtar, koga smo izabrali za ulogu Muhameda, Indusa koji dolazi sa Abdulom u London, morao je da ima određeno iskustvo koje se oseća. Abdul je morao da bude neko potpuno nevin i iskreno zadivljen, te osobine su bile ključne za izgradnju tog lika i Ali je to razumeo i izneo na pravi način.”

Fazal se predano pripremao za ulogu. Temeljno je proučavao taj period, uključujući i dva meseca svakodnevnog vežbanja krasnopisa i lepog načina izražavanja. Razgovori sa rediteljem pomogli su mu da na najbolji mogući način razvije karakter svog lika. Fazal je rekao: „Stiven je jedan od mojih omiljenih reditelja i iskreno sam želeo da moja gluma bude u saglasnosti sa njegovim viđenjem ove neobične priče.”

Iz jednog skoro pa slučajnog susreta stvorila se konekcija i prijateljstvo koje se produbljivalo, i koje je uticalo na razvoj tih likova, kada je jedan monarh, već u poznim godinama video potencijal i mogućnost da se menja i ponovo uči kroz jednog mladog čoveka i njegov duh. I kako je reditelj jednom prilikom istakao, baš to vam daje osećaj zadovoljstva kada pričate ovu priču. Priroda ljubavi, svake ljubavi je da menja ljude i njihov odnos, tako da je film  Viktorija i Abdul svakako priča o ljubavi.