Home

VESTI

31. Beogradski džez festival

No Comments Festivali

31. Beogradski džez festivalBeogradski džez festival u organizaciji i produkciji Doma omladine Beograda, u svom 31. izdanju predstavlja Budućnost džeza – buduće zvezde svetske džez scene – od 28. oktobra do 1. novembra 2015. godine.
   

Beogradski džez festival ističe se među internacionalnim kulturnim dešavanjima u našoj zemlji: osnovan 1971. godine, naš najstariji i najugledniji džez festival nije mogao da promakne velikoj pažnji širom sveta.

 

Sa zadovoljstvom obaveštavamo javnost da je Beogradski džez festival pre dve nedelje učestvovao na European Jazz Conference, kao jedini džez festival iz Srbije, što je početak našeg aktivnog učešća u Europe Jazz Network – Evropskoj džez mreži.
  

Ovim je još jednom potvrđena činjenica da Beogradski džez festival uživa najviši renome kad je u pitanju svetska džez scena, i da u našoj sredini ispunjava misiju promovisanja muzičke umetnosti, kao jedna od vodećih međunarodnih manifestacija ovog tipa.

 

Prošlogodišnji Beogradski džez festival ostvario je nove rekorde u broju posetilaca, naročito kad je u pitanju mlada publika: 15000 poseta cifra je kojom se ne mogu pohvaliti mnogi džez festivali. Ove godine postavljamo sebi nove ciljeve i zadatke, sa željom da budemo još bolji i premašimo do sada postavljene visoke standarde.

BDŽF u svom 31. izdanju trajaće dan duže, zahvaljujući dodatnoj, posebnoj koncertnoj večeri 28. oktobra, u okviru koje ćemo predstaviti naše najveće džez talente iz Srbije i dijaspore, uz promocije njihovih novih albuma (Vladimir Kostadinović, Naked, Hashima). Na svečanom otvaranju 31. Beogradskog džez festivala, u Velikoj Sali Doma omladine Beograda 29. oktobra, publiku će sačekati Jelena Jovović Jazz Junction, posebno naručen internacionalni projekat naše izuzetne pevačice, kao i evropska premijera novog projekta Džejmsa Brendona Luisa „Days Of Freeman” – radi se o jednom od najtalentovanijih svetskih saksofonista, koji se na aktuelnom albumu angažovano i sa spiritualnom dubinom bavi rasnim problemima u Americi nekad i sad.

 

 

 Novi kompleti ulaznica za 31. Beogradski Jazz festival!

Novi kompleti ulaznica za 31. Beogradski Jazz festival!

 

Vašoj pažnji svakako posebno preporučujemo veliki koncert 31. oktobra u Domu sindikata, gde će nastupiti Hiromi Trio. Mlada japanska pijanistkinja Hiromi, učenica legendarnih Ahmada Džamala i Čika Korije, blista na današnjoj džez sceni svojom mladošću, ekspresivnošću i virtuoznošću. Ona je i najbolji nosilac poruke ovogodišnjeg festivala koji nam daje mogućnost da sagledamo tokove džeza u 21. veku. Pre nje nastupa Big Bend RTS sa specijalnim gostom, sjajnim nemačkim kompozitorom i saksofonistom Kristofom Lauerom – ova tradicija ukrštanja naših talenata sa eminentnim inostranim umetnicima deo je koncepta festivala od njegovog obnavljanja 2005.

Posebno smo srećni što se među 4 izuzetno bitnih američkih saksofonista koji će nas posetiti ove godine našao Rudreš Mahantapa, dobitnik nagrade za džez album godine na poslednjem glasanju kritičara Daunbita, najreferentnijeg  svetskog džez magazina već decenijama – ovo gostovanje 31.10. prava je poslastica za sve avanturiste duha i jedan je od najznačajnijih momenata na koncertnim scenama kod nas 2015! Migel Zenon, takođe saksofonista, predstavnik je latin-džeza i donosi 30.10. sa sobom drugačiju estetiku: ritmovi su tu, na radost publike, ali i zrela duhovnost, kojoj nema paralele – Zenon je najbolji džez muzičar prošle godine (u apsolutnoj kategoriji!) po mišljenju američkog Udruženja džez novinara, i jedan od najangažovanijih džez umetnika srednje generacije, posebno kad je u pitanju širenje besplatne edukacije! Konačno, kao istaknuto ime avangardne njujorške scene dolazi nam 29.10. saksofonista Toni Malabi, čiji projekat TubaCello okuplja još par velikana kreativne improvizacije, kao što su Džon Holenbek, Bob Stjuart i Kristofer Hofman – ispitujući godinama nove granice, Malabi je izgradio jednu od najbesprekornijih karijera bendlidera i saradnika u najsmelijim muzičkim projektima današnjice.

Boje Starog kontinenta predstavljaju vrhunski autori i solisti: Frančesko Kafizo, još jedan saksofonista, predvodnik je najmlađe generacije italijanskih džez muzičara – 30.10. predstaviće svoj novi projekat La banda, u kome daje autentični, džezerski pogled na sicilijansku muzičku emociju. Jedan od umetničkih vrhunaca celog festivala svakako je gostovanje slavne grupe Supersilent 1. novembra, predvođene legendarnim trubačem Arveom Henriksenom i producentom Helgeom Stenom – dolaze nam iz Norveške, i spadaju u apsolutnu evropsku umetničku elitu već godinama, kao bend koji je stvarao „nu jazz“ pokret i među prvima ukrštao elektronsku muziku i jazz. Lia Pale iz Austrije, ostvaruje autentičnu kopču džeza i tradicije angažovanog kabarea, Firebirds iz Danske daju nam jedno moguće viđenje ukrštanja džeza i klasične muzike, dok je Susana Santos Silva iz Portugala najtalentovaniji predstavnik novog talasa evropske avangarde.

 

 

 31. Beogradski džez festival

31. Beogradski džez festival

 

 

Tokom trajanja 31. Beogradskog džez festivala publiku očekuje jedan od najraznovrsnijih programa ikada, sa ukupno 18 koncerata i preko 80 najaktuelnijih džez umetnika, pre svega iz SAD, a potom iz Austrije, Danske, Italije, Nemačke, Norveške, Portugalije, Španije, Švedske, Turske, Hrvatske, Slovenije i Srbije, koji će nastupiti u Domu omladine Beograda. Šireći vidike ka novim geografskim oblastima na kojima se džez svira, u gostima imamo heroinu džez pijanizma iz dalekog Japana, kao i premijerno predstavljamo umetnike iz Turske! 

Svi zajedno oni će svedočiti o tome da džez očekuje blistava budućnost i u novom veku!

 

Prijatelji 31. BDŽF: Erste Banka, SOKOJ, McDonald's, Službeni glasnik, Hotel Constantine.

Pokrovitelji 31. BDŽF: Grad Beograd – Gradska uprava – Sekretarijat za kulturu, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.

31. BDŽF podržali: Ambasada SAD, Italijanski institut za kulturu, Gete Institut, Ambasada Portugala, Austrijski kulturni forum, Ambasada Kraljevine Danske, Ambasada Norveške, Institut Servantes, Turistička organizacija Beograda, Turistička organizacija Srbije, Agencija Miross.

PROGRAM:

Sreda, 28.10.2015.
Dom omladine Beograda // Amerikana // 19.30
Hashima (Srbija)
Naked (Srbija)
Vladimir Kostadinović “Mindedness” (Srbija/Slovenija)
Cena ulaznice: 500 din. /700 din. na dan koncerta

Četvrtak, 29.10.2015.
Dom omladine Beograda // Velika sala // 19.30
Jelena Jovović Jazz Junction (Srbija)
James Brandon Lewis (SAD)
Cena ulaznice: 1.000 din. (pretprodaja)/1.200 din./1.500 din. na dan koncerta

Dom omladine Beograda // Amerikana // 23.00
Tony Malaby’s TubaCello (SAD)
Susana Santos Silva Quintet (Portugal/Švedska)
Cena ulaznice: 600 din./800 din. na dan koncerta  

Petak, 30.10.2015.
Dom omladine Beograda // Velika sala // 19.30
Dorantes “Interaccion” (Španija)
Miguel Zenon Quartet (SAD)
Cena ulaznice: 1.000 din. (pretprodaja)/1.200 din./1.500 din. na dan koncerta

Dom omladine Beograda // Amerikana // 23.00
Lia Pale: „My Poet’s Love“ (Austrija)
Francesco Cafiso Sextet: La banda (Italija)
Cena ulaznice: 800 din./1000 din. na dan koncerta  

Subota, 31.10.2015.
Dom sindikata // 19.30
Christof Lauer & Big Band RTS – Petite Fleur – Tribute to Sidney Bechet (Nemačka/Srbija)
Cena pojedinačne ulaznice: 800 din.
Hiromi Trio (Japan/SAD)
Cena pojedinačne ulaznice: I klasa 1.500 din, II klasa  1.200 dinara, III klasa 800 din.
Cena ulaznica za oba koncerta u Domu sindikata: 1.500 din. (ograničena količina)

Dom omladine Beograd // Amerikana // 23.00
Rudresh Mahanthappa “Bird Calls” (SAD)
The Firebirds (Danska)
Cena ulaznice: 800 din./1000 din. na dan koncerta  
 
Nedelja, 1.11.2015.
Dom omladine Beograda // Velika sala // 19.30
Soyut Boyut (Turska)
Supersilent (Norveška)
Cena ulaznice: 1000 din./1200 din. na dan koncerta  

Dom omladine Beograda // Amerikana // 23.00
Cul-de-Sac // Orkestar za ubrzanu evoluciju (Hrvatska)
Cena ulaznice: 600 din./800 din. na dan koncerta

Cene kompleta za glavni program: 4.400 dinara
Cene kompleta za ponoćni program: 1.500,00 dinara (pretprodaja) /2.000,00 dinara

31. BEOGRADSKI DŽEZ FESTIVAL 2015.
28. oktobar – 1. novembar 2015.
Dom omladine Beograda / Dom sindikata

 

 

31. Beogradski džez festival

31. Beogradski džez festival

 

 

Biografije učesnika

Hashima (Srbija)

Opisujući mladi beogradski sastav Hashima, ugledni američki kritičar Tomas Konrad primetio je da oni “predstavljaju nesvakidašnje ušće klasicizma, balkanskih folk formi, avangardne lomljave i lirizma”. Među muzičkim inspiracijama izdvajaju Vejna Šortera, Vasilija Mokranjca, Igora Stravinskog, improv, rok i folklor. Poetiku crpe i iz evropskog umetničkog filma i književnosti, koji se sublimno prepliću sa tkivom autorske muzike dajući joj programski karakter. Teme kompozicija Igora Miškovića uglavnom čine muzičke motive koji se kroz aranžman i slobodne improvizacije razvijaju do krajnjih razmera, bez ustezanja od buke ili suptilnih lirskih minijatura. Četiri različita instrumenta i senzibiliteta pronalaze se u formi ogoljenoj od tradicionalnih stilskih obeležja sa sadržajem inspirisanim dalekim napuštenim ostrvom u Japanu – Hašimom. 

Naked (Srbija)

Sastav Naked ostvaruje fuziju globalnih ritmova, balkanske muzičke tradicije i fri-džeza. Mešavina folklornog nasleđa i slobodne improvizacije vodi bend na putovanje i potragu za vlastitim muzičkim identitetom. Grupa je dosad objavila tri albuma, ostvarujući zavidan uspeh na brojnim pozornicama u zemlji i u inostranstvu, u klubovima i na festivalima. Debi album „Noyz“ objavili su u sopstvenoj režiji, 2007. godine, da bi već za sledeće izdanje interes pokazala madjarska produkcija NarRator Records. U novoj, svedenijoj formaciji kvarteta nastupaju od 2014. godine. Ovog proleća izašao im je treći album „Nakedonia“, na kome se kao gost pojavljuje izraelski multiinstrumentalista Amir Gvircman. Ogoljeni format, u duhu imena benda, znači i fokus na one koji su ostali, kao i puno svetlo na novog člana ekipe, saksofonistu Ivana Teofilovića. 

Vladimir Kostadinović „Mindedness“ (Srbija/Slovenija)

Posle studija na Džez akademiji u Gracu, bubnjar Vladimir Kostadinović osnovao je internacionalni kvartet (Džimi Grin – saksofon, Deni Griset – klavir, Met Bruer – bas) sa kojim je snimio debi album „Course of Events“, predstavljajući autorske numere u stilu neo bapa. Dobitnik je nagrade za najboljeg bubnjara na Tuscia in jazz 2008 Jimmy Woode competition. Osim u Austriji, deo vremena provodi u Njujorku, gde nastupa sa različitim postavama. Glavne saradnje: Kevin Hejs, Antonio Farao, Beni Golson, Duško Gojković, Gregori Porter, Bob Mincer, Vinsent Hering, Flavio Boltro, Fric Pauer, Til Brener, Filip Nikrin, Hari Sokal, Marćin Vasilevski… Sledećeg proleća izlazi mu drugi album „The Left Side of Life“, snimljen uživo u Fraunfeldu (Švajcarska), u društvu Šejmusa Blejka, Džoa Sandersa i Marka Črnčeca. Ekskluzivnost beogradskog koncerta čini učešće jednog od najtalentovanijih evropskih saksofonista, Slovenca Jureta Pukla. 

Jelena Jovović Jazz Junction (Srbija/Nemačka/SAD/Velika Britanija)

Jelena Jovović završila je Džez akademiju u Gracu (Austrija), a potom predavala na džez departmanu Koledža za muziku u Kejptaunu (Južnoafrička Republika). U Beograd se vratila 2002, prihvatajući angažman u Muzičkoj školi „Stanković“ kao profesor džez pevanja. Tokom 2007. i 2008. godine bila je umetnički rukovodilac Big Benda RTS. Glavne saradnje: Fric Pauer, Oliver Kent, Bob Muver, Mark Marfi, Johanes Enders, Stiv Vilijams, Šila Džordan, Endi Bej, Vienna Art Orchestra, Stjepko Gut, Duško Gojković, Bojan Zulfikarpašić, Vasil Hadžimanov… U prvom delu programa naša najistaknutija vokalna solistkinja predstaviće svoje kompozicije u formatu akustičnog kvarteta, a u drugom autorska dela i standardni opus u aranžmanima Klausa Rajblea za format septeta. Specijalni gosti programa su Klaus Rajble (klavir, Nemačka), Bredford Lili (saksofon, SAD) i Stiv Fišvik (truba, Velika Britanija).

James Brandon Lewis (SAD)

Mada ga je štampa odmah ocenila kao sledećeg heroja džeza, sigurno je bilo potrebno veliko samopouzdanje da svirač u usponu ukrsti koplja sa veteranima improvizacije, Vilijamom Parkerom i Džeraldom Kliverom. Ali, na svom drugom albumu „Divine Travels“ saksofonista Džejms Brendon Luis je upravo to izveo, vodeći slavne džezere svežim i neočekivanim putevima. Ovaj album sastavio je duh gospela sa vatrom fri-džeza. Luis je rođen u Bafalu (1983), i odrastao u crkvi, što je formiralo jezgro njegove duhovnosti. Već tokom studija sarađivao je poznatim džez, rok i gospel muzičarima, među kojima su Beni Golson, Džeri Alen, Volas Runi, Džon Ledžend, Kej Di Leng, Vanesa Vilijams, Dorinda Klark Kol i „kraljica gospela“ Albertina Voker. Po objavljivanju prvog albuma „Moments“ preselio se i nastavio da radi u Njujorku. Aktuelni album „Days of Freeman“ predstavlja novu uzbudljivu ekskurziju, istražujući poetiku hip-hopa i energiju fjužna.  

Susana Santos Silva Quintet (Portugal/Švedska)

Suzana Santus Silva je jedna od najperspektivnijih evropskih džez umetnica, kao i predvodnica mlade generacije portugalskih džezera. Teži avangardnijim stremljenjima, kombinujući džez sa elektronikom i minimalizmom. Prvi album sa kvintetom, “Devil’s Dress”, objavila je 2011. godine za kuću Tone of a Pitch, predstavljajući potom svoju zemlju na 12 Points Jazz Festivalu u Dablinu. Glavne saradnje: Mark Tarner, Karla Blej, Stiv Svolou, Džošua Redman, Ingrid Džensen, Tio Blekmen, Džon Holenbek, Stiven Bernstin, Darsi Džejms Argju, Marija Šnajder, Džim Blek… Među Suzaninim glavnim projektima su: trio LAMA, trio sa Šveđanima Torbjernom Ceterbergom i Hampusom Lindvalom, kao i duo formacije sa Torbjernom Ceterbergom, Kajom Draksler i Horheom Koehom. Takođe je stalni član big benda Orquestra Jazz de Matosinhos. Na beogradskoj manifestaciji Suzana će predstaviti aktuelno izdanje njenog kvinteta, album “Impermanence”.

Tony Malaby’s TubaCello (SAD)

Saksofonista Toni Malabi jedan je od najcenjenijih ličnosti na savremenoj njujorškoj džez sceni. Rođen je i odrastao u Taksonu (Arizona), gde je život u zajednici Meksikanaca značajno uticao na njegov umetnički razvoj. Redakcija DownBeat-a ga je uvrstila među „80 najkul stvari u džezu“, a magazin JazzTimes istakao je da je Malabi „heroj današnje improvizovane muzike“. Vodio je niz sopstvenih projekata, poput sastava Tamarindo Trio, TubaCello i Palomo Recio, kao i radio u postavama izuzetnih džez lidera, među kojima su Čarli Hejden (Liberation Music Orchestra), Pol Moušn, Fred Herš, Mario Pavone… Kvartet TubaCello predstavlja all-star grupu muzičara: Bob Stjuart je vodeći džez svirač tube na svetu. Čelista Kristofer Hofman radio je sa brojnim istaknutim džez umetnicima, među kojima su Džon Zorn, Mark Ribo, Bebel Žilberto, Henri Tredgil… Bubnjar Džon Holenbek vodi renomirani avangardni sastav Claudia Quintet.

Dorantes “InterAccion” (Španija)

David Penja Dorantes je mega zvezda španske muzičke scene – njegovi spotovi na jutjubu imaju i po nekoliko stotina hiljada pregleda! Potiče iz porodice istaknutih flamenko izvođača. Studirajući klavir na konzervatorijumu u Sevilji, rano se zainteresovao za spajanja flamenka, džeza, klasičarskog impresionizma i avangardne muzike, bivajući medju pionirima izvođenja flamenka na klaviru, izuzetno ekspresivnog izraza. Na bijenalu ove muzike u Sevilji 2003. godine ostvario je istorijski uspeh – osvajajući čak 4 statue Hirardilja (Oskar u flamenko svetu) u različitim kategorijama. U projektu InterAccion udružuje džez i flamenko emociju, muziku i ples, ritam i prepoznatljivu flamenko harmoniju, u saradnji sa perkusionistom Havijerom Rubalom i flamenko igračicom Leonor Leal. Oni stvaraju intenzivni prostor ritmova i izraza, u kome se spajaju duša i snaga flamenka, kao izraza koji povezuje njihove misli, želje i emocije.  

Miguel Zenon Quartet (SAD)

Širom sveta uvažavan kao jedan od najuticajnijih, i istinski revolucionarnih saksofonista svoje generacije, Migel Zenon je razvio jedinstveni izraz kao kompozitor i konceptualista, koncentrišući svoj rad na uspostavljanju najboljeg blenda latino-američkog folklora i džeza. Zenon je rođen i odrastao u Portoriku, a od studija živi u Sjedinjenim Državama. U prošlogodišnjoj anketi kritičara časopisa JazzTimes izabran je za džez muzičara godine (apsolutna kategorija) i pobedio u kategoriji alt-saksofonista, a ove godine je bio najbolji altista i u anketi američkog Udruženja džez novinara. Dobitnik je i četiri nominacije za Gremi i Latin Gremi, kao i umetničkih stipendija Gugenhajm i Mekartur. Dodeljujući mu tzv. “Grant za genije”, fondacija Mekartur istakla je da “ovaj mladi muzičar i kompozitor veliča umetničku, kulturnu i društvenu tradiciju džeza, u isto vreme stvarajući potpuno novi džez jezik za 21. vek”.  

Lia Pale: „My Poet’s Love“ (Austrija)

Vokalna solistkinja Lia Pale je nova zvezda evropske i austrijske džez scene. Posle debi albuma “Gone Too Far” na kome je nadahnuto obradila pesme iz Šubertovog opusa “Zimsko putovanje”, na drugom albumu “My Poet’s Love” izvodi originalnu muziku na poeziju Rajnera Marije Rilkea i Hajnriha Hajnea. Muzički direktor projekta, kompozitor, aranžer i producent je Matijas Rueg, legenda austrijskog džeza i nekadašnji lider čuvenog Vienna Art Orchestra, a glavni solista najperspektivniji austrijski džez muzičar, trubač Mario Rom. Na novom izazovnom zadatku, Lia trijumfuje u tumačenju zahtevnih Matijasovih kompozicija, sa glasom kao ravnopravnim instrumentom unutar benda, ali i jasnom vodećom ulogom u uzbudljivoj akciji. Njen pristup ponovo je postavlja između džeza, kabarea i klasike, definisanog i neočekivanog, ozbiljnog i igrivog, otvorenog za široku publiku, ali i intrigantnog za džez specijaliste.  

Francesco Cafiso Sextet: La Banda (Italija)

Početkom 2000-ih, Frančesko Kafizo je, kao čudo od deteta, sa 14 godina nastupao po najvećim evropskim festivalima, gostujući u septetu Vintona Marsalisa. Usledili su pozivi drugih američkih i italijanskih umetnika, prvi solo nastupi, albumi, nagrade. 2009, kada je punio 20 godina, nastupao je u Vašingtonu na proslavi inauguracije Baraka Obame, a iste godine fondacija Umbria Jazz proglasila ga je Ambasadorom italijanske muzike u svetu. Ipak, najveći poduhvat ostvaruje u godini kada premijerno nastupa na Beogradskom džez festivalu. Posle pretežno reproduktivnog perioda, i prvih autorskih pokušaja, napravio je dužu pauzu tokom koje je osmislio kapitalni projekat “3”. Ova kolekcija predstavlja njegova razmišljanja o Siciliji, i zvucima uz koje je rastao – trostruki album originalne muzike u pratnji dva mala sastava i velikog orkestra. Fascinantno delo po emociji podseća na radove Nina Rote i Enija Morikonea.

Christof Lauer & Big Band RTS – Petite Fleur – Tribute to Sidney Bechet (Nemačka/Srbija)

Saksofonista Kristof Lauer i pijanista Rajner Tempel predstavili su prošle godine izuzetno zanimljivo čitanje čuvenih kompozicija legendarnog izvođača ranog džeza, klarinetiste Sidnija Bešea. Tempel je napisao originalne aranžmane, u savremenom orkestarskom maniru. Opisujući fascinaciju Bešeom, Lauer ističe autentičnost i neprekidnu pokretljivost muzike, ispunjene enegijom, svetlošću i melanholijom: “Bešeov duh, koji tranformiše muziku u čudesne slike, zaveo me je da uđem u njegov kosmos”. Izdanje “Petite Fleur” (ACT) dobilo je ECHO nagradu (nemački Gremi), kao najbolje ostvarenje za velike sastave u 2014. godini. Posle NDR Big Banda, sada će se sa ovim aranžmanima suočiti Big bend RTS. Naš najstariji profesionalni orkestar redovni je učesnik Beogradskog džez festivala. Ovo će biti njihov peti nastup od obnavljanja manifestacije – prethodno su solisti sa orkestrom bili Beni Golson, Džon Fedis, Duško Gojković i Bert Joris.

Hiromi Trio (Japan, SAD)

Japanska pijanistkinja Hiromi Uehara pojavila se na sceni početkom 2000-ih, privlačeći pažnju javnosti virtuoznom tehnikom i vatrenim koncertnim izvođenjem u maniru Mišela Kamila, sa kojim je kasnije i nastupala u duu. Među mentorima-kolegama koji su je protežirali (i sa kojima je takođe sarađivala, na albumima i koncertima) su Čik Korija, Ahmad Džamal i Stenli Klark. U svojoj muzici meša akustični džez, fjužn, rok i klasiku, predstavljajući se u različitim formatima – od solo resitala do kvarteta (sastav Sonicbloom). Ipak, omiljen joj je format trija, a 2011. godine sastavila je all-star grupu, u kojoj sviraju legendarni fjužn basista Entoni Džekson (Mišel Petrućijani, Mišel Kamilo, Al Di Meola, Čaka Kan, Pol Sajmon…) i rok bubnjar Sajmon Filips (Toto, Majk Oldfild, The Who, Majkl Šenker, solo albumi…). Ovaj trio dosad je snimio tri albuma za produkciju Telarc – “Voice”, “Move” i “Alive”.

Rudresh Mahanthappa “Bird Calls” (SAD)

Petostruki uzastopni pobednik u glasanju američkog Udruženja džez novinara za alt saksofonistu godine (2009-2013) i stipendista fondacije Gugenhajm, Rudreš Mahantapa je jedan od najkreativnijih umetnika u savremenom džezu. U novom milenijumu stekao je punu afirmaciju i probio se do samog vrha džez Olimpa, zajedno sa kolegom Vidžejom Ajerom predstavljajući originalnu muziku između mejnstrima i avangarde. Na poslednjem glasanju kritičara magazina DownBeat, Mahantapa je bio najuspešniji svetski džez muzičar, kao trostruki laureat: najbolji alt saksofonista, kompozitor (zvezde u usponu) i autor najboljeg albuma, osvajajući ovo priznanje za aktuelno izdanje “Bird Calls” (ACT). Iako predstavlja omaž velikanu džeza Čarliju Parkeru, izlazeći na 95-godišnjicu njegovog rođenja, ovaj album nije posveta u klasičnom smislu. Sve kompozicije je napisao Mahantapa. Ali svaka od njih inspirisana je melodijom ili solom iz opusa koji je Berd ostavio u nasleđe budućim generacijama.

The Firebirds (Danska)

The Firebirds čine istaknute ličnosti savremene danske džez scene – Stefan Pasborg (bubnjevi), Anders Banke (saksofon) i Anders Filipsen (klavijature). Banke je već nastupao na festivalu sa sastavima Anderskov Accident i Klokkeblomst, a Pasborg sa triom Ibrahim Electric. Odrastajući u porodici baleskih umetnika, Pasborg je od detinjstva bio izložen klasici, poželevši da te impresije unese u novi sastav, uspostavljajući veze između komponovane i improvizovane muzike. Trio je dobio ime po baletu “Žar ptica”, Igora Stravinskog, uključujući u repertoar nadahnute obrade kompozicija ovog džezu bliskog autora, kao i drugih kompozitora klasične muzike 20. veka (Hačaturjan, Rimski-Korsakov, Čajkovski). Povodom 150-godišnjice rođenja slavnog danskog kompozitora Karla Nilsena, u novom programu bave se njegovim stvaralačkim opusom. Mešavina džeza, slobodne improvizacije, surfa, bluza i klasike, u avangardnom duhu.

Soyut Boyut (Turska)

Soyut Boyut označava “apstraktnu dimenziju”. Ovaj trio koristi akustične i električne muzičke elemente da dopre do nečije podsvesti. U sastavu su eminentni turski džez umetnici – Sarp Maden (gitara i elektronika), Engin Recepogulari (saksofon) i Ediz Hafizoglu (bubnjevi). Učestvujući u brojnim projektima sa različitim džez muzičarima iz Istanbula, u jednom trenutku osetili su potrebu da se izbave iz stega zapisane muzike kojom su se najčešće bavili. Opčinila ih je ideja da formiraju fri-džez trio, obećavajući jedan drugome da nikad neće pričati o tome šta će izvoditi na sceni, ili snimati u studiju. Oni se drže što bliže jedan drugome i puštaju da ih struja vodi, kojim god putem muzika krenula, i kako god se u datom trenutku osećali. Tokom rada na prošlogodišnjem albumu, nije bilo ni prepravki, niti bilo kakvog dodavanja. Oni slušaju, sviraju i isporučuju ono što osećaju, direktno u svest slušalaca.

Supersilent (Norveška)

Grupa Supersilent nastala je udruživanjem sastava Veslefrekk sa producentom Helgeom Stenom (alijas Deathprod). Uspeh njihovog prvog nastupa 1997. opredelio ih je da oforme stalni sastav: višečasovne hardcore improvizacije u studiju rezultirale su trostrukim debi albumom, čime je započeo i život produkcije Rune Grammofon. Njihova muzika živi na ničijoj zemlji između roka, elektronike, džeza i moderne kompozicije. Oni proizvode žestoku buku ili industrijske tonove, prizivaju Majlsa ili Štokhauzena, ili izlažu filigranske ambijentalne motive, komunicirajući na telepatskom nivou. Muzika odiše divljom lepotom, sa lirizmom i svirepošću u stalnom balansu. Grupa je objavila 12 albuma i sarađivala sa raznim muzičarima, među kojima su Terje Ripdal, Nils Peter Molvaer i Džon Pol Džons. Aktuelno ostvarenje reflektuje avangardna interesovanja Stena i trubača Arvea Henriksena, jednog od najcenjenijih savremenih evropskih džez umetnika.   

Cul-de-Sac // Orkestar za ubrzanu evoluciju (Hrvatska)

Kultni impro-džez eksperimentalni sastav Cul-de-Sac osnovali su Dragan Pajić Pajo (gitara) i Damir Prica Capri (saksofon), 1986. godine u Zagrebu. Sredinom 80-ih godina bili su pioniri eksperimentalne impro muzike u SFRJ, nastupajući i na nesvakidašnjim mestima, poput gradskih prolaza, ulica i terasa. Tokom 90-ih, sastav deluje u Amsterdamu u formatu dua ili trija, da bi Pajić obnovio veću postavu po povratku u Zagreb, pod imenom Cul-de-Sac Orkestar za ubrzanu evoluciju. Smrću Pajića u februaru 2014. godine, orkestar nije prestao sa radom, posvećujući dalje delovanje sećanju na osnivača i afirmaciji impro muzike među novim naraštajima. U današnjoj postavi sviraju istaknuti zagrebački muzičari, među kojima su Darko Rundek (bas), Damir Prica Kafka (saksofon), Andreja Košavić (vokal, truba) i Igor Pavlica (truba). Nastup uključuje i vizuelne instalacije cenjenog multimedijalnog umetnika Nikole Vincelja-Jinksa.